A Támadó Hattyú Sporthorgász Egylet kalandjai

Ha túl közel jön a hattyú, nem hátrálhatsz. Ne is támadj, ő úgyis fog. Nincs kiút. Inkább légy előzékeny: kerüld a hattyút. Mi nem tettük. Amatőrök vagyunk. Nagyon.

THSE élmények

Hattyútámadás

2009.10.26. 22:06 Horgos Eszter

Október 22-én, nem elég korán reggel Manőverslukk VSE tagok, név szerint Harcsa Veronka, Kárász Zéró és én Kiskunlacháza felé autózunk Kárász Zéró szolgálati kocsiján. Így halászlé, ennyit fogunk, meg annyit fogunk. Végre, fogunk pontyot, ez a tó egy halas veder, csak ki kell kapkodni a potykákat, itt még mi is fogunk halat, annyi jót írt a Haldorádó riportere. Subi-dubi.

Elérkezvén a helyszínre egy darab horgászt sem láttunk a didergő tatán kívül, aki a kis fakunyhóba húzódott az erős szél elől. Az egész tó döglött volt - látja ezt, vagy érzi a tapasztalt horgász, nem tudhatjuk.

- Van süllő a tóban? - kérdezte lelkesen Harcsa Veronka.

- Mit kérdezett? Süllő? Az nincsen, harcsa van. Vagy melyiket is kérdezte? Ó igen, az van benne. A másik nincs. Csuka.

- Nincs csuka??? - kérdeztem hangos csalódottsággal.

- Dee... Van az is, csuka is és süllő is.

Hú bazmeg, - gondoltam magamban- ezek aztán képben vannak, hogy mi van és mi nincs a tavukban.

Előre kipengettük két napra a szállást és a nonstop pecajegyeket negyvenötezer forint értékben. Miután birtokba vettük a szállást és a többiek átcipelték a 8-as házból a hűtőt, leszaladtam a partra az öreg sporit faggatni a halhelyzetről.

Szűkszavú trottyos volt. Az a fajta, amelyiknek tele van a ládája mindenféle kacattal, amelyre székely barátaink a "zakotaság" gyűjtőnevet használják. Ő éppen nem fogott semmit.

Ahogy mi sem. Megtámadott viszont minket Gizike, a nyomorék jelöletlen hattyú és elvitte a szákomat, majd a tó közepén megszabadult tőle. Gizike szegény vagy testi hibával jött a világra, vagy kölcsönhatás torzított nagyot a testén, mert a jobb szárnya a jobb lába mögé volt szorulva és ennek megfelelően igen lassan és esetlenül mozgott a szárazon. Persze lejmolni ettől még tudott és igen barátságosnak tűnt. 

Félelmében támadott, de időről időre visszatért lejmolni, de sosem kapott semmit. Egy alkalommal, miután túlerő alkalmazásával félbeszakítottuk a csali eltulajdonításában, csúnyát bukfencezett a partfalról és a sérült szárnyból kiálló törött tollak sebet ejtettek rajta.

Azt gondoltam, ha elkapjuk, kiakaszthatjuk a szárnyat a láb mögül és akkor nem szenved majd, de a viselkedése a közeledés ellenére is kiszámíthatatlannak tűnt. Mutogatta az oldalát, de nem mertem hozzá nyúlni, mert egyszer a Fertő-tónál már sebesre harapdáltak a fajtársai.

Elkergetem - gondoltam, mert jobb, ha nem látjuk, és inkább próbáltam telefonon megtudni valami madárvédő egylet számát-sikertelenül. A többiek is fostak tőle.

Az elkergetés közben szerencsétlen állat megint a partfal felé igyekezett, le is bukfencezett a partra. A hátán fekve állapodott meg, és nem tudott felállni.

- Itt az alkalom! - kiáltottam és a szákomat a fejére dobva a földre szorítottam a hatalmas madár testét. Persze kapálózott, de esélye sem volt. A többiekre ösztönzőleg hatott a bátorságom, Kárász Zéró átvette a fejét és a nyakát, Harcsa Veronka a testét tartotta én pedig kiakasztottam a szárnyat a sebből. Sokra nem mentünk vele. Kárász Zéró magára maradt és a legveszedelmesebb részét tartotta, szemkontaktust kereső riadt tekintetében némi harag is tükröződött. Hirtelen elengedte, de a szák a nyakán maradt, azzal együtt menekült a vízbe. A szárny a szabadulás közben visszakerült a sebbe, ezt a partról látni lehetett, ahogyan azt is, amint a szák lecsúszik róla a vízbe.

Szóval két napig szoptuk a faszt a Tó-fisch tavon, 3 csalinak való keszegen és pár óvatos keszeg-kapáson kívül nem volt semmi, ezért elmentünk Akasztóra.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tamadohattyu.blog.hu/api/trackback/id/tr731502138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

muellah · http://muellah.com 2009.11.09. 10:26:40

:D

Viszont van sikertörténet folytatása is a sztorinak, ami ráadásul egy fasza halászlé formájában az én gyomromban is végezte. Azt az epizódot mikor adják?

Horgos Eszter · http://tamadohattyu.blog.hu/ 2009.11.09. 10:28:12

Aztkérem a megírását és a nyilvánvaló visszadátumozást követően.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2009.11.12. 14:03:34

van ilyen, hogy csak szopni megy az ember, és halat sem lát... de ez is hozzátartozik a pecához
süti beállítások módosítása